ارزون بخرید

راهنمای خرید برای کسانی که پول ندارند

ارزون بخرید

راهنمای خرید برای کسانی که پول ندارند

ارزانترین کالا ها با کد تخفیف را در این وبلاگ پیدا خواهید کرد

  • ۰
  • ۰

ارزهای رمزپایه چیست؟
قبل از اینکه نگاهی دقیق به برخی از این گزینه های بیت کوین بیندازیم ، بگذارید عقب برویم و منظور ما از اصطلاحاتی مانند ارز رمزپایه و آلتکوین را به طور خلاصه بررسی کنیم. ارز رمزنگاری شده ، به طور گسترده تعریف شده ، پول مجازی یا دیجیتال است که به شکل توکن یا "سکه" در می آید. در حالی که برخی از ارزهای رمزپایه با کارت های اعتباری یا پروژه های دیگر وارد دنیای فیزیکی شده اند ، اکثریت عمده کاملاً نامشهود باقی مانده اند.

"رمزنگاری" در ارز دیجیتال رایگان رمزپایه به رمزنگاری پیچیده ای اشاره دارد که امکان ایجاد و پردازش ارزهای دیجیتال و معاملات آنها در سیستم های غیرمتمرکز را فراهم می کند. در کنار این ویژگی مهم "رمزنگاری" این ارزها ، تعهد مشترک به عدم تمرکز است. ارزهای رمزنگاری شده معمولاً به عنوان کد توسط تیم هایی که سازوکارهای صدور را ایجاد می کنند (اغلب ، البته نه همیشه ، از طریق فرایندی به نام "استخراج") و سایر کنترل ها ، ساخته می شوند.

ارزهای رمزپایه تقریباً همیشه به گونه ای طراحی می شوند که از دستکاری و کنترل دولت عاری باشند ، اگرچه با محبوبیت بیشتر این جنبه بنیادی صنعت مورد انتقاد قرار گرفته است. ارزهای ساخته شده از بیت کوین در مجموع altcoins و در برخی موارد "shitcoins" نامیده می شوند و اغلب سعی کرده اند خود را به عنوان نسخه های اصلاح شده یا بهبود یافته بیت کوین معرفی کنند. در حالی که برخی از این ارزها ممکن است از ویژگی های چشمگیری برخوردار باشند که بیت کوین از آن برخوردار نیست ، اما تطبیق سطح امنیتی شبکه های بیت کوین تا حد زیادی هنوز توسط altcoin دیده نشده است.

در زیر ، مهمترین ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را بررسی خواهیم کرد. اول اینکه ، یک نکته مهم: غیرممکن است که لیستی از این دست کاملاً جامع باشد. یکی از دلایل این واقعیت این است که از ژانویه 2021 بیش از 4000 ارز رمزپایه وجود دارد. در حالی که بسیاری از این رمزنگاری ها از حجم کمی پیروی می کنند یا از نظر معاملات انجام نمی شوند ، برخی از محبوبیت فوق العاده ای در میان انجمن های اختصاصی حامیان و سرمایه گذاران برخوردار هستند.

فراتر از آن ، حوزه ارزهای رمزنگاری شده همیشه در حال گسترش است و توکن دیجیتال عالی بعدی ممکن است فردا منتشر شود. در حالی که بیت کوین به عنوان یک پیشگام در دنیای ارزهای رمزپایه دیده می شود ، تحلیلگران رویکردهای بسیاری برای ارزیابی توکن ها غیر از BTC را در پیش می گیرند. به عنوان مثال معمول است که تحلیلگران اهمیت زیادی را به رتبه بندی سکه ها از نظر محدودیت بازار نسبت می دهند. ما این مورد را مورد توجه قرار داده ایم ، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است یک توکن دیجیتال در لیست موجود باشد.

1. اتریوم (ETH)
اولین جایگزین بیت کوین در لیست ما ، Ethereum ، یک پلت فرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که امکان ساخت و اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را بدون هیچ گونه خرابی ، تقلب ، کنترل یا تداخل شخص ثالث فراهم می کند. هدف در پشت Ethereum ایجاد مجموعه ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در دنیا می تواند دسترسی آزاد داشته باشد ، صرف نظر از ملیت ، قومیت و مذهب. این جنبه باعث می شود که پیامدها برای افرادی در برخی کشورها جذاب تر باشد ، زیرا افرادی که فاقد زیرساخت های دولتی و شناسه های دولتی هستند می توانند به حساب های بانکی ، وام ها ، بیمه یا انواع محصولات مالی دیگر دسترسی پیدا کنند.

برنامه های کاربردی در Ethereum بر روی رمز رمزگذاری خاص آن برای پلت فرم ، اتر اجرا می شوند. اتر مانند وسیله نقلیه ای برای حرکت در سیستم عامل Ethereum است و بیشتر توسط توسعه دهندگانی که به دنبال توسعه و اجرای برنامه های داخل Ethereum هستند ، یا اکنون توسط سرمایه گذاران که به دنبال خرید سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از اتر هستند ، به دنبال آن هستند. اتر که در سال 2015 راه اندازی شد ، در حال حاضر پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ با کلاهبرداری در بازار است ، اگرچه با اختلاف قابل توجهی از ارز رمزپایه غالب عقب است. از ژانویه 2021 ، حد مجاز بازار اتر تقریباً 19 درصد از اندازه بیت کوین است.

در سال 2014 ، Ethereum پیش فروش اتر را آغاز کرد که پاسخ طاقت فرسایی دریافت کرد. این کمک می کند تا عصر عرضه اولیه سکه (ICO) آغاز شود. طبق Ethereum ، می توان از آن برای "کدگذاری ، تمرکززدایی ، امنیت و تجارت تقریباً در هر مورد" استفاده کرد. به دنبال حمله به DAO در سال 2016 ، Ethereum به Ethereum (ETH) و Ethereum Classic (ETC) تقسیم شد. از ژانویه 2021 ، Ethereum (ETH) دارای کلاهک بازار 138.3 میلیارد دلار و ارزش توکن 1218.59 دلار بود.

در سال 2021 اتریوم قصد دارد الگوریتم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر دهد. این حرکت به شبکه Ethereum اجازه می دهد تا با انرژی بسیار کمتری و همچنین سرعت معامله بهبود یافته خود را اجرا کند. اثبات سهام این امکان را برای شرکت کنندگان در شبکه فراهم می کند تا اتر خود را در شبکه "مشارکت" کنند. این فرآیند به ایمن سازی شبکه و پردازش معاملات رخ داده کمک می کند. به کسانی که این کار را می کنند پاداش اتر مشابه حساب بهره تعلق می گیرد. این یک جایگزین برای مکانیزم اثبات کار بیت کوین است که در آن معدنکاران برای پردازش معاملات از بیت کوین بیشتری پاداش می گیرند.

2. Litecoin (LTC)
Litecoin ، که در سال 2011 راه اندازی شد ، از جمله اولین ارزهای رمزپایه ای بود که دنباله روی بیت کوین بود و اغلب به عنوان "نقره ای برای

طلای بیت کوین. " این توسط چارلی لی ، فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ایجاد شده است. Litecoin مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شود و از "scrypt" به عنوان اثبات کار استفاده می کند ، که می تواند با کمک CPU های درجه مصرف رمزگشایی شود. اگرچه Litecoin از بسیاری جهات مانند بیت کوین است ، اما سرعت تولید بلوک آن سریعتر است و از این رو زمان تأیید تراکنش سریع تری را ارائه می دهد. به غیر از توسعه دهندگان ، تعداد بیشتری از بازرگانان که Litecoin را قبول می کنند وجود دارد. از ژانویه 2021 ، سقف بازار Litecoin 10.1 میلیارد دلار و ارزش توکن 153.88 دلار بود که این ششمین ارز رمزنگاری شده در جهان است.

3. کاردانو (ADA)
کاردانو یک ارز رمزنگاری شده "اثبات سهام ما" است که با رویکرد تحقیق محور توسط مهندسان ، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز هوسکینسون ، یکی از پنج عضو بنیانگذار اولیه Ethereum ، بنیان گذاشته شد. پس از اختلاف نظر در جهت اتریوم ، او رفت و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد.

تیم پشتیبان کاردانو زنجیره بلوک خود را با آزمایشات گسترده و تحقیقات بررسی شده توسط همکاران ایجاد کرد. محققان این پروژه بیش از 90 مقاله در مورد فناوری بلاکچین در طیف وسیعی از موضوعات نوشته اند. این تحقیق ستون فقرات کاردانو است.

با توجه به این روند دقیق ، به نظر می رسد Cardano در میان همتایان اثبات سهام خود و همچنین سایر ارزهای رمزپایه بزرگ برجسته است. کاردانو همچنین "قاتل Ethereum" لقب گرفته است زیرا گفته می شود زنجیره بلوک آن توانایی بیشتری دارد. با این اوصاف ، کاردانو هنوز در مراحل اولیه است. در حالی که Ethereum را به مدل اجماع اثبات سهام جلب کرده است ، اما از نظر کاربردهای مالی غیرمتمرکز ، هنوز مسیری طولانی در پیش است.

کاردانو با ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز مشابه Ethereum و همچنین ارائه راه حل هایی برای همکاری زنجیره ای ، تقلب در رأی دهندگان و ردیابی قرارداد قانونی ، از جمله موارد دیگر ، سیستم کار مالی جهان است. از ژانویه 2021 ، سرمایه کاردانو 9.8 میلیارد دلار است و یک ADA با قیمت 0.31 دلار معامله می شود.

4. Polkadot (DOT)
Polkadot یک ارز رمزنگاری شده منحصر به فرد برای اثبات سهام است که هدف آن ایجاد همکاری بین سایر زنجیره های بلوک است. پروتکل آن برای اتصال بلاکچین های مجاز و غیرمجاز و همچنین سخنرانی ها طراحی شده است تا به سیستم ها اجازه دهد زیر یک سقف کار کنند.

جز core اصلی Polkadot زنجیره رله آن است که امکان همکاری شبکه های مختلف را فراهم می کند. همچنین این امکان را برای "parachains" یا بلاک چین های موازی با نشانه های بومی خود برای موارد استفاده خاص فراهم می کند.

جایی که این سیستم با Ethereum تفاوت دارد این است که توسعه دهندگان می توانند به جای ایجاد برنامه های کاربردی غیرمتمرکز در Polkadot ، بلاکچین خود را ایجاد کنند و در عین حال از امنیتی که Polkadot’s زنجیره ای دارد نیز استفاده کنند. با Ethereum ، توسعه دهندگان می توانند بلاکچین جدید ایجاد کنند اما آنها باید اقدامات امنیتی خود را ایجاد کنند که بتواند پروژه های جدید و کوچکتر را برای حمله باز بگذارد ، زیرا هرچه زنجیره بلوک بزرگتر باشد ، امنیت بیشتری نیز دارد. این مفهوم در Polkadot به عنوان امنیت مشترک شناخته می شود.

Polkadot توسط گاوین وود ، یکی دیگر از اعضای بنیانگذاران اصلی پروژه Ethereum که نظرات مختلفی در مورد آینده پروژه داشت ، ایجاد شد. از ژانویه 2021 ، سرمایه بازار Polkadot 11.2 میلیارد دلار است و یک DOT با 12.54 دلار معامله می شود.

5. بیت کوین کش (BCH)
Bitcoin Cash (BCH) جایگاه مهمی در تاریخ altcoins دارد زیرا یکی از قدیمی ترین و موفق ترین فورک های سخت بیت کوین اصلی است. در دنیای ارزهای رمزنگاری شده ، یک چنگال در نتیجه بحث و مجادله بین توسعه دهندگان و استخراج کنندگان اتفاق می افتد. با توجه به غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال ، به دلیل اجماع عمومی ، باید تغییرات عمده در کد موجود در رمز یا سکه موجود انجام شود. مکانیسم این فرآیند با توجه به ارز رمزنگاری شده خاص متفاوت است.

وقتی جناح های مختلف نتوانند به توافق برسند ، گاهی اوقات ارز دیجیتال تقسیم می شود ، زنجیره اصلی به کد اصلی خود وفادار می ماند و زنجیره جدید شروع به کار می کند به عنوان نسخه جدید سکه قبلی ، با تغییر در کد آن.

BCH در ماه اوت سال 2017 زندگی خود را در نتیجه یکی از این شکاف ها آغاز کرد. بحثی که به ایجاد BCH منجر شد مربوط به مسئله مقیاس پذیری بود. شبکه بیت کوین محدودیتی در اندازه بلوک ها دارد: یک مگابایت (MB). BCH اندازه بلوک را از یک مگابایت به هشت مگابایت افزایش می دهد ، با این ایده که بلوک های بزرگتر می توانند تراکنش های بیشتری را درون خود داشته باشند و بنابراین سرعت تراکنش افزایش می یابد. این همچنین تغییرات دیگری ایجاد می کند ، از جمله حذف پروتکل شاهد تفکیک شده که بر فضای مسدود تأثیر می گذارد. از ژانویه 2021 ، کلاه BCH 8.9 میلیارد دلار و ارزش هر رمز 513.45 دلار داشت.

6. Stellar (XLM)
Stellar یک شبکه بلاکچین باز است که برای ارائه راه حل های سازمانی با اتصال موسسات مالی به منظور انجام معاملات بزرگ طراحی شده است. معاملات عظیم شرط بندی می شود

بانکها و شرکتهای سرمایه گذاری که معمولاً چندین روز به طول می انجامد ، تعدادی از واسطه ها و هزینه های هنگفتی هم اکنون می توانند به صورت فوری و بدون واسطه انجام شوند و هزینه کسانی که معامله را انجام می دهند کم و زیاد است.

در حالی که Stellar خود را به عنوان یک بلاکچین سازمانی برای معاملات سازمانی معرفی کرده است ، اما هنوز هم یک بلاکچین باز است که توسط هر کسی قابل استفاده است. این سیستم امکان معاملات مرزی بین هر ارز را فراهم می کند. واحد پول بومی Stellar Lumens (XLM) است. این شبکه برای استفاده از Lumens به کاربران نیاز دارد تا بتوانند در شبکه معاملات انجام دهند.

Stellar توسط Jed McCaleb عضو موسس آزمایشگاه های Ripple و توسعه دهنده پروتکل Ripple تاسیس شد. وی سرانجام نقش خود را با ریپل ترک کرد و به همکاری بنیاد توسعه ستاره ای ادامه داد. سرمایه Stellar Lumens 6.1 میلیارد دلار است و از ژانویه 2021 0.27 دلار ارزیابی می شود.

7. پیوند زنجیره ای
Chainlink یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز است که فاصله بین قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای Ethereum و داده های خارج از آن را از بین می برد. خود بلاکچین ها توانایی اتصال به برنامه های خارجی را به روشی مطمئن ندارند. سخنان غیرمتمرکز Chainlink به قراردادهای هوشمند امکان برقراری ارتباط با داده های خارجی را می دهد تا قراردادها بر اساس داده هایی که خود Ethereum نمی تواند به آنها متصل شود ، اجرا شود.

وبلاگ Chainlink جزئیات موارد استفاده برای سیستم خود را شرح می دهد. یکی از موارد استفاده زیادی که توضیح داده می شود نظارت بر منابع آب برای آلودگی یا سافون غیرقانونی در برخی از شهرها است. می توان سنسورهایی را برای نظارت بر مصرف شرکت ها ، جداول آب و سطح آب محلی تنظیم کرد. یک سخنرانی Chainlink می تواند این داده ها را ردیابی کرده و مستقیماً با یک قرارداد هوشمند تغذیه کند. این قرارداد هوشمند می تواند برای اجرای جریمه ها ، انتشار هشدارهای جاری شدن سیل به شهرها یا شرکت های فاکتور با استفاده از مقدار زیادی از آب یک شهر با داده های دریافت شده از طریق اوراکل تنظیم شود.

Chainlink توسط سرگئی نظروف به همراه استیو الیس ساخته شد. از ژانویه 2021 ، سرمایه بازار Chainlink 8.6 میلیارد دلار است و ارزش یک LINK 21.53 دلار است.

8. سکه Binance (BNB)
Binance Coin یک ارز رمزپایه سودمند است که به عنوان روش پرداخت هزینه های مرتبط با تجارت در بورس Binance عمل می کند. کسانی که از رمز به عنوان وسیله پرداخت صرافی استفاده می کنند می توانند با تخفیف تجارت کنند. بلاک چین Binance Coin همچنین بستری است که صرافی غیرمتمرکز Binance روی آن کار می کند. صرافی Binance توسط Changpeng Zhao تأسیس شد و این صرافی یکی از پرکاربردترین مبادلات در جهان است که بر اساس حجم معاملات انجام می شود.

Binance Coin در ابتدا یک رمز ERC-20 بود که با استفاده از بلاک چین Ethereum کار می کرد. سرانجام شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد. این شبکه از یک مدل اجماع اثبات سهام استفاده می کند. از ژانویه 2021 ، Binance دارای سرمایه 6.8 میلیارد دلاری بازار است و ارزش یک BNB 44.26 دلار است.

9. اتصال به اینترنت (USDT)
Tether یکی از اولین و محبوب ترین ها در میان گروه های به اصطلاح Stablecoin بود ، ارزهای رمزنگاری شده که قصد دارند ارزش بازار خود را به منظور کاهش نوسانات به یک ارز یا نقطه مرجع خارجی متصل کنند. از آنجا که بیشتر ارزهای دیجیتال ، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین ، دوره های متناوب بی ثباتی را تجربه کرده اند ، Tether و سایر پول های ثابت سعی در نوسان قیمت ها دارند تا کاربرانی را که ممکن است محتاط باشند جلب کنند. قیمت Tether مستقیماً به قیمت دلار آمریکا گره خورده است. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که انتقال ارز از ارزهای رمزپایه دیگر به دلار آمریکا را به موقع تر از تبدیل واقعی به ارز معمولی انجام دهند.

Tether که در سال 2014 راه اندازی شد ، خود را "یک پلتفرم مجهز به بلاکچین طراحی شده برای استفاده آسان از ارزهای فیات به روش دیجیتالی" توصیف می کند. به طور موثر ، این ارز رمزنگاری شده به افراد امکان می دهد تا از شبکه بلاکچین و فن آوری های مربوطه برای معامله در ارزهای سنتی استفاده کنند در حالی که نوسانات و پیچیدگی های اغلب مرتبط با ارزهای دیجیتال را به حداقل می رسانند. در ژانویه سال 2021 ، Tether سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ با سقف بازار بود ، با کل سقف بازار 24.4 میلیارد دلار و ارزش توکن 1.00 دلار.

10. مونرو (XMR)
مونرو یک ارز امن ، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. این ارز رمزنگاری شده در آوریل 2014 راه اندازی شد و به زودی علاقه زیادی به جامعه رمزنگاری و علاقه مندان به خود جلب کرد. توسعه این ارز رمزنگاری شده کاملاً مبتنی بر اهدا و جامعه است. Monero با تمرکز زیادی بر تمرکززدایی و مقیاس پذیری راه اندازی شده است و با استفاده از تکنیک ویژه ای به نام "امضاهای حلقه ای" حریم خصوصی کامل را امکان پذیر می کند.

با استفاده از این روش ، گروهی از امضاهای رمزنگاری شامل حداقل یک شرکت کننده واقعی ظاهر می شود ، اما از آنجا که همه معتبر به نظر می رسند ، واقعی را نمی توان جدا کرد. به دلیل مکانیزم های امنیتی استثنایی مانند این ، مونرو یک شهرت ناخوشایند ایجاد کرده است - با عملیات جنایتکارانه در سراسر جهان مرتبط است. در حالی که این یک علامت برتر استبرای انجام معاملات مجرمانه ناشناس ، حریم خصوصی موجود در مونرو همچنین برای مخالفان رژیم های ستمگر در سراسر جهان مفید است. از ژانویه 2021 ، Monero دارای سقف 2.8 میلیارد دلار بود و ارزش توکن آن 158.37 دلار بود.

  • ۹۹/۱۱/۲۶
  • amin rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی